WEBOLDAL & WEBSHOP KÉSZÍTÉS
2025. augusztus 10.
Címkék: #olcsó weboldal #weboldalkészítés #webáruházkészítés #SEO #keresőoptimalizálás #online marketing #webfejlesztés #webdesign #mobilbarát weboldal #vállalkozás fejlesztés #digitális marketing #weboldal audit #konverziónövelés #biztonságos weboldal #modern web
Sokan úgy gondolják, hogy egy weboldal csak egy „digitális névjegykártya”, ezért a legolcsóbb ajánlatot választják. Egy gyors, sablonos megoldás valóban csábító lehet – főleg, ha a költségvetés szűkös.
De a tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb ilyen „olcsó weboldal” már az első évben használhatatlanná vagy eredménytelen befektetéssé válik.
Ebben a cikkben bemutatom, miért történik ez meg, és hogyan kerülheted el a felesleges pénzkidobást.
Az alacsony ár sokszor azzal jár, hogy a kivitelező előre elkészített, tömegesen használt sablonokkal dolgozik, minimális testreszabással.
Ez három fő problémát okoz:
Tucat-megjelenés – A weboldalad úgy fog kinézni, mint több száz másik oldal.
Rossz UX (felhasználói élmény) – Lassú betöltés, átláthatatlan menük, hibás mobilnézet.
Limitált funkciók – Később, ha új igényed lesz, a sablon korlátai miatt drágább és bonyolultabb lesz a fejlesztés.
A legtöbb olcsó weboldal készítő nem fektet időt a keresőoptimalizálás alapjaiba.
Ez azt jelenti, hogy:
A Google nem találja meg megfelelően az oldalt
Nincsenek kulcsszavakra optimalizált szövegek
Hiányoznak a meta címek, leírások, struktúrált adatok
Az eredmény? Szinte nulla organikus forgalom, így a weboldalad nem hoz új ügyfeleket.
Egy sikeres weboldal nem csak „szép” – hanem üzleti célokat teljesít. Az olcsó weboldalaknál viszont gyakran hiányzik a:
Célcsoport elemzés
Vásárlói útvonal tervezés
Konverzióoptimalizálás (CTA gombok, ajánlatok, űrlapok helyes elhelyezése)
Stratégia nélkül a weboldalad nem lesz több, mint egy dísz a neten.
Az olcsó weboldalaknál gyakran nincs karbantartási szolgáltatás. Ez komoly gond, mert:
A rendszerfrissítések hiánya biztonsági réseket hagy
Az elavult bővítmények hibákat okoznak
A betöltési sebesség idővel romlik
Egy frissítetlen oldal nemcsak elavul, hanem könnyű célpont lesz a hackereknek.
Sokszor az „olcsó” ár csak a kezdeti verzióra vonatkozik. Amikor szeretnél új funkciókat (pl. blog, webáruház, online foglalás), a fejlesztő plusz díjakat számol fel.
Így végül többet fizetsz, mint egy profi, teljes körűen megtervezett weboldalért.
Gondolj hosszú távra – Egy weboldal 3–5 évig szolgáljon hatékonyan.
Kérj referenciákat – Nézd meg, milyen munkákat végzett a fejlesztő.
Kérj SEO-t és biztonsági funkciókat az indulásnál.
Fektess be minőségi tervezésbe – Nem a legolcsóbb, hanem a legjobb megtérülésű megoldás számít.
Egy olcsó weboldal rövid távon pénzt takaríthat meg, de hosszú távon többszörös költséget okozhat – elveszett ügyfelek, rossz Google helyezés, folyamatos hibajavítások formájában.
Ha a weboldalra befektetésként tekintesz, és nem csak költségként, sokkal gyorsabban megtérül, és valóban segíteni fogja a vállalkozásod növekedését.
???? Tipp: Ha szeretnéd, ingyen átnézzük a jelenlegi weboldaladat, és kapsz tőlünk egy részletes elemzést arról, hol veszíted el a legtöbb ügyfelet online.